Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Levenstocht
4 juillet 2008

Formation à Rabat

Aankomst in Rabat: eenmaal uit het vliegtuig sloeg de warmte me haast neer! 1 juli was blijkbaar een extra warme dag. Maar niet getreurd! Na ons (ik en mijn coach, Fatima) geïnstalleerd te hebben in het hotel (tv, bad, douche, buffet ontbijt,...) gingen we Rabat in. Ik weet niet wat ik verwacht had van mijn eerste avond in Marokko maar dat we gingen shoppen alleszins niet. Inderdaad: schoenen (blijkbaar houdt mijn coach van schoenen), kleren en al wat je wil. In elk geval geen betere manier om de sfeer op te snuiven dan in de souks van Rabat.

De volgende dag naar de hoofdzetel waar ik drie dagen privéles kreeg over het project in Tiznit, de ontwikkelingssamenwerking in Marokko in het algemeen. Alles in 't Frans natuurlijk! De BTC-ploeg van Marokko is echter super! Echt enorm veel respect voor de manier waarop ze de zaken hier aanpakken en hun best doen om mij als vrijwilliger (of junior assistent quand vous préferez) op te nemen in het systeem.De mensen spreken hier Arabisch gemengd met Frans. Wel grappig omdat ik zo soms niet weet of ik nu zou moeten begrijpen wat er gezegd wordt of niet. En in Ouijjane wordt het Berbers. Dus ik sta voor de uitdaging Berbers te leren, wat Arabisch en dan nog eens mijn Frans te verbeteren (wat wel nodig is).Morgenochtend vertrekken we naar Tiznit waar ik geïnstalleerd wordt in een 4*hotel (ahuum!) in afwachting van mijn definitieve verblijf. Daarover is een kleine discussie aan de gang: Tiznit of Ouijjane. We zien wel wat het wordt. De eerste dagen kunnen alvast niet meer stuk!!

Publicité
Publicité
Commentaires
Levenstocht
Publicité
Publicité